Search bar menu

Colruyt Group neemt deel aan ‘Zeg maar goeiendag’

Colruyt Group zet mee de schouders onder het initiatief ‘Zeg maar goeiendag’, dat elke burger wil aanmoedigen om de ander eens meer te begroeten. Voor de gelegenheid worden een aantal winkels en centrale gebouwen aangekleed als ‘Goeiendagzones’ die iedereen uitnodigen om mee te doen. In de verkoop beslist elke winkelformule hoe ze de actie verder invult. De medewerkers van de centrale diensten, productie en logistiek worden specifiek aangemoedigd om eens meer goeiendag te zeggen tegen collega’s die ze niet kennen.

In lijn met de groepswaarden
 

Colruyt Group steunt deze actie omdat ze perfect aansluit bij de bedrijfswaarden, zoals respect, samenhorigheid en hoop. COO Frans Colruyt: “Met onze deelname kunnen we er mee voor zorgen dat mensen meer in verbinding gaan. Bovendien zijn we goed geplaatst om mensen aan te sporen om goeiedag te zeggen, want we brengen het in onze winkels dagelijks in de praktijk. Zo bekeken is onze deelname dus ook een erkenning van een van onze sterkste troeven: de vriendelijkheid en behulpzaamheid van onze medewerkers.”

Positief signaal
 

‘Zeg maar goeiendag’ is een initiatief van een brede waaier bedrijven, organisaties en particulieren die een positief signaal willen geven aan alle Belgen. Waarom? In deze woelige tijden groeien gevoelens van angst, onveiligheid en wantrouwen en dreigen we meer op onszelf terug te plooien. Om deze vicieuze cirkel te doorbreken, stellen de initiatiefnemers een eenvoudige oplossing voor die geen cent kost: gewoon ‘dag’ zeggen tegen een onbekende op straat, in de winkel, op het werk ...