Search bar menu

Kinderen ontwerpen mee nieuwe Kangourou-collectie

Wie is er het best geplaatst om ons te adviseren over onze producten? Jazeker, onze klanten en gebruikers. Daarom laten we de kinderen zelf mee beslissen over de kleuren en motieven van onze collectie Kangourou-boekentassen en rugzakken.


De voorbereidingen voor een geslaagd ‘terug naar school 2016’ werden al in 2015 ingezet. Na een uitgebreid marktonderzoek beslisten we om het merk Kangourou een modernere, frissere look en logo te geven, in lijn met de merkbelofte ‘leuker naar school gaan’. We kozen ook voor een nieuwe indeling van het assortiment, in drie belevingen die beter aansluiten bij onze doelgroepen. Zo is er nu een ruim basisassortiment zonder veel poespas, een speelsere lijn met figuren voor de kleinsten en een toffe, creatievere lijn voor de jeugd.

Ontworpen door leeftijdsgenootjes
 

Daarnaast hebben we in de loop van vorig jaar nauw samengewerkt met kinderen van 3 tot 14 jaar om de rugzakken en boekentassen van de collectie 2016 vorm te geven. In een reeks workshops per leeftijdsgroep vertelden de kinderen wat ze verwachten van hun ideale boekentas. Daarna lieten ze hun creativiteit de vrije loop: ze zochten inspiratie in magazines, foto’s en sjablonen, ze knipten, kleurden en plakten tot hun ideeën vorm kregen. Daaruit distilleerden onze ontwerpers een honderdtal designs, waarvan we er zestig in een online enquête lieten beoordelen door kinderen van medewerkers. Zo bekwamen een definitieve selectie van een veertigtal designs die vandaag in de rekken liggen. Ontworpen en goedgekeurd door de kinderen!

 

Ook voor het samenstellen van de Kangourou-collectie 2017 en voor tal van andere projecten doen we graag een beroep op klanten en gebruikers. Zo konden klanten meebepalen welke producten er in het glutenvrij assortiment van het huismerk Boni Selection kwamen. Dreambaby onderhoudt een dichte band met jonge mama’s, onder meer via een eigen community en een tweedehandsplatform. En Colruyt bracht een kookboek uit met de favoriete recepten van zijn klanten.